برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون15!، عکس

به گزارش کوه سفید، دیجیاتو نوشت: اپل با رویکرد جدیدی به مقابله با کلاهبرداران پرداخته و روی جعبه های آیفون 15 از یک برچسب مخفی استفاده نموده است.

برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون15!، عکس

سری آیفون 15 از امروز به طور رسمی در کشورهای مختلفی عرضه شده است و درست مانند گذشته دلالان و فروشندگانی که در پی کسب عایدی سریع هستند، از این فرصت استفاده خواهند کرد تا آن ها را زودتر خریداری نمایند. بااین حال به نظر می رسد اپل از وقوع چنین رویدادی کاملاً مطلع بوده است، زیرا روی جعبه این دستگاه ها برچسب مخفی وجود دارد که فقط زیر نور UV قابل مشاهده است و اصلی بودن آن را نشان می دهد.

همانطور که در ویدیو کوتاه زیر قابل مشاهده است، هر یک از جعبه های آیفون 15 که به وسیله اپل عرضه شده اند دارای یک برچسب خاص و کد QR است که فقط با نور UV قابل مشاهده هستند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که بعضی فروشندگان دستگاه های کارنموده یا بازسازی شده را درون جعبه ها بسته بندی می نمایند و آن ها را به عنوان دستگاه های کاملاً تازه به فروش می رسانند، اما رویکرد اپل از بروز چنین مسئله ای جلوگیری می نماید.

برچسب مخفی جعبه های آیفون 15

اپل هنوز به طور رسمی به این برچسب های مخفی اشاره ای ننموده است و این ویدیو به وسیله کاربران چینی ارائه شده است. بااین حال انتظار می رود که کلاهبرداران بتوانند در آینده برچسب های مشابهی برای جعبه ها ایجاد نمایند. بعلاوه راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها متوجه اصلی بودن دستگاه شوید.

به عنوان مثال، هر یک از جعبه های آیفون دارای یک شماره سریال منحصربه فرد است که روی آن چاپ شده و با آنالیز آن در وب سایت اپل می توانید اصلی بودن دستگاه خود را تأیید کنید. بعلاوه بهتر است در هنگام خرید از فروشنده بخواهید تا شماره سریال چاپ شده روی جعبه را با آیفونی که قصد خرید آن را دارید، مطابقت دهد. به وسیله بخش تنظیمات گوشی می توانید شماره سریال دستگاه را پیدا کنید.

نسل قبلی گوشی های آیفون فاقد این برچسب مخفی بوده و اپل این کار را با سری آیفون 15 شروع نموده است. بعلاوه این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی ها در محصولات آینده خود مانند مک های مجهز به تراشه M3 نیز از چنین رویکردی برای جلوگیری از کلاهبرداری استفاده نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1973

به "برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون15!، عکس" امتیاز دهید

110 کاربر به "برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون15!، عکس" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون15!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید